Aircoservice

Wist U dat pechgevallen die bij de ANWB gemeld worden voor 80 % bestaan uit elektrische problemen
en daarvan bestaan er 70% uit accu defecten!
 

Slijtage

Als belangrijkste bron van slijtage voor startaccu's geldt roostercorrosie van de plusplaten. De oorzaak is overlading, dat wil zeggen het doorladen van een volle batterij. Wanneer al het actieve materiaal is omgezet starten andere processen, zoals warmtevorming, ontleding van water en omzetting van het roosterlood in looddioxide.

Extreme hitte (onder de motorkap) beschadigt een accu aanzienlijk. Er wordt wel eens gezegd: een accu slijt 's zomers en valt 's winters door de mand. In de zomer treedt blijvend capaciteitsverlies op, wat meestal aan het licht komt bij de winterkou. Niet alleen neemt het vermogen van de accu door de kou af, de startweerstand van de motor neemt bovendien met zo'n 40 procent toe!

 

Naderend einde

Wanneer de 'startpower' terugloopt en de motor moeizaam op gang komt, nadert het einde van de accu. De gemiddelde levensduur van een conventionele accu is zo'n zes jaar. Echter, door veel korte ritten te maken, daalt deze levensduur snel. Veelal staat op de accu een vuldatum, zodat men kan aflezen of de uitputting nabij is. Een test geeft snel een resultaat van de accu.


Auto Service Korenweide te Oud Gastel is leverancier van diverse topmerken accu`s zoals : VARTA, HOPPEKE in alle soorten en vormen zowel voor allerlei voertuigen of stationaire motoren in gel en vloeistof gevuld .Deze kunnen geleverd worden explosievrij en compleet kantelbaar voor allerlei doeleinden .

 

Tevens zijn wij erkend door VARTA Batterijen te Rotterdam als batterij expert door het behalen van alle diploma`s op accugebied door Jean-Pierre Oomen.

 

In de toekomst zal de accu steeds belangrijker worden gezien de grotere toename van elektrische delen zoals elektrische besturing , remmen , navagatie`s , dvd spelers , ect. Op dit moment wordt er een 1500 watt vermogen gevraagd en dit zal voor 2008 oplopen tot ongeveer 5000 watt , om die reden worden andere systemen uitgewerkt en is de verwachting dat de systemen naar 36 volt zullen gaan. Dynamo`s worden groter en moeten meer vermogen leveren tot 150 Amp., daarom is Mercedes Benz met watergekoelde dynamo`s gekomen.